TAYLOR & FRANCIS LTD

The Power of Labelling

The Power of Labelling

Produktbeskrivelse

Hva innebærer det å bli en del av massene kjent som 'de fattige'? Hvilke bilder vekkes i vår bevissthet når noen blir stemplet som 'muslim'? Hvilke antakelser gjør vi om deres behov, verdier og politiske ståsteder? Hvordan reagerer vi som enkeltindivider og som samfunn? Hvem utvikler disse etikettene, hvilken makt bærer de, og hvordan påvirker slike etiketter hvordan mennesker blir behandlet? Denne aktuelle boken tar for seg det kritiske og kontroversielle temaet omkring hvordan mennesker blir merket og kategorisert, samt hvordan deres problemer blir rammet inn og håndtert. Ved å trekke på omfattende internasjonal erfaring og moderne teorier, undersøker forfatteren hvordan etiketter blir konstituert og anvendt av ulike aktører, inkludert beslutningstakere innen utviklingspolitikk, praktikere og forskere. Boken avdekker de intense og komplekse politiske dynamikkene knyttet til prosessene av merking, og fremhever hvordan resultatene av slik merking kan undergrave de uttalte utviklingsmålene. Viktig å merke seg er at et av bokens primære mål er å foreslå hvordan beslutningstakere og fagfolk kan forbedre sine tilnærminger.

Prishistorikk

Lavest
704 KR
Høyest
734 KR
Gjennomsnitt
720 KR
Median
719 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn The Power of Labelling
GTIN/EAN/ISBN 9781844073948
Kategorier Bøker