I den første utgaven av dette verket trakk Peltier på sin omfattende erfaring fra både kliniske og forretningsmessige sammenhenger for å skape en omfattende ressurs som forente psykologiske og coaching-konsepter. Boken viste seg raskt å bli en praktisk og uvurderlig veiledning for både psykisk helsepraksisere som ønsker å utvide sin praksis til coaching, samt for forretningsproffer som ønsker å forbedre sine egne coaching-ferdigheter. I denne oppdaterte utgaven reflekteres de nyeste utviklingene innen feltet for ledercoaching. Peltier beskriver flere viktige psykologiske teorier og hvordan man effektivt kan oversette disse til coachingstrategier. Videre gir han essensielle forretningsleksjoner innen lederskap, markedsføring og et corporate perspektiv, inkludert terminologi for terapeuter. Boken adresserer også de utfordringene kvinner møter som ledere og beslutningstakere, og gir effektive coachingmetoder for å jobbe med dem. I tillegg henter Peltier innsikt fra suksessrike idrettscoacher som kan integreres i konsulentferdigheter. Denne utgaven inkluderer fire nye kapitler som styrker innholdet ytterligere.