The Quest for Revolution in Australian Schooling Policy
Produktbeskrivelse
Denne boken tar sikte på å kritisk undersøke virkningen av 'store visjoner' i offentlig politikk gjennom en grundig historisk analyse av reformene innen australsk utdanning siden 'utdanningsrevolusjonen' ble introdusert av den føderale regjeringen på slutten av 2000-tallet. Ved å kombinere policyanalyser og intervjuer med høytstående beslutningstakere og ministerielle rådgivere som har vært sentrale i reformene, gir boken en detaljert fortolkende analyse av kompleksiteten i utviklingen og sammensetningen av politikk. Forfatteren argumenterer for at utdanningsrevolusjonen søkte å pålegge en ny orden i australsk skolevesen ved å tilpasse statlige og territorielle systemer til felles policyer og prosesser innen områder som læreplan, vurdering, finansiering, rapportering og undervisning. Gjennom en teori og kritikk av 'tilpasningstenkning' i offentlig politikk, viser Savage hvordan utdanningsrevolusjonen og de følgende reformene har vært basert på en ukritisk tro på kraften til nasjonalt tilpasset data, bevis og standarder for å forbedre politikkens kvalitet.