The Role of the Learner in Task-Based Language Teaching
Produktbeskrivelse
Denne omfattende og fremadskuende teksten er den aller første helhetlige forskningsoversikten og praktiske metodikken for å undersøke hvilken rolle affektive og konative faktorer spiller i andrespråkslæreres oppgaveløsning og språktilegnelse. Boken gir en lenge ventet oppdatering av lærerenes betydning i oppgavebasert språkopplæring (TBLT). Den samler teoretisk bakgrunn, sentrale konstruksjoner, etablerte og innovative metodiske og teknologiske verktøy, banebrytende funn, samt opplysende forslag for fremtidig arbeid. Et team av eksperter fra hele verden sammenfatter den nyeste utviklingen, utdyper hvordan man kan designe og gjennomføre empiriske studier, og fastsetter autoritativt agendaen for videre forskning innen dette viktige og voksende området i språklæring og undervisningsdesign. Med en rekke nyttige funksjoner som foreslått forskning, diskusjonsspørsmål og anbefalte videre lesninger, vil dette bli en uvurderlig ressurs for avanserte studenter.