The Routledge Companion to Anthropology and Business
Produktbeskrivelse
Interessen for antropologi og etnografi har vært en kontinuerlig del av forskningen og undervisningen innen organisasjoner. Denne boken fungerer som en sentral referanse som samler ulike måter antropologi beriker studiet av organisasjoner, både epistemologisk og metodologisk. Volumet inkluderer ledende akademikere og eksperter innen områder som Organisasjonsantropologi, Organisasjonsetnografi, Organisasjonsstudier og Kvalitativ forskning. Boken tilbyr en kombinasjon av metodologiske retningslinjer, eksempler og epistemologisk refleksjon. Den inneholder metodologiske perspektiver, etnografiske reiser både innenfor og utenfor organisasjoner, samt personlige refleksjoner rundt utfordringene som organisasjonsetnografer står overfor. Denne boken er rettet mot doktorgradsstudenter, masterstudenter og avanserte bachelorstudenter, samt forskere på tvers av disipliner, spesielt de som er involvert i generell ledelse, organisasjonsatferd, strategier og antropologiske/etnografiske temaer.