Kreativitet er like vanskelig å definere som det er å oppnå. Dette er et komplekst og spennende studieområde, og denne boken er perfekt posisjonert for å utforske hvordan kreativitet kan bli bedre forstått og anvendt i ulike sammenhenger. Verket setter ikke bare fokus på kreativitet innenfor bredere organisasjonsteori, men avgrenser også hvilke betingelser som må være til stede for at kreativitet skal kunne blomstre. I tillegg vurderes hvordan den moderne forretningsmiljøet påvirker kreative løsninger. Boken forankrer kreativitetsbegrepet i et solid teoretisk rammeverk og tar for seg både praktiske og teoretiske spørsmål knyttet til en rekke temaer, inkludert: * innovasjon og entreprenørskap * kreativitet og design * miljømessige påvirkninger * kunnskapshåndtering * metateorier om kreativitet * personlig kreativitet * strukturerte intervensjoner. Med bidrag fra en usannsynlig bred skare av ledende forskere på kreativitet, er "The Routledge Companion to Creativity" et innsiktsfullt og banebrytende ressursverk.