The Routledge Companion to Media, Sex and Sexuality
Produktbeskrivelse
Routledge Companion til Media, Sex og Seksualitet er en livlig og autoritativ utforskning av hvordan sex og seksualiteter formidles gjennom moderne medier og i hverdagen. Denne boken, som består av 40 kapitler, gir en oversikt over den bemerkelsesverdige diversifiseringen av tilnærminger og forskning innen feltet. Den samler et bredt spekter av forskere og akademikere fra hele verden og ulike fagdisipliner, inkludert kulturstudier, utdanning, historie, medievitenskap, sexualitetsforskning og sosiologi. Verket presenterer en omfattende vifte av globale og transnasjonale temaer med interseksjonelle perspektiver. Forfatterne tar opp en rekke viktige spørsmål som har betydning for nåværende og fremtidige tanker innen feltet. Blant de utforskede emnene finner vi post-feminisme, maskuliniteter, medieindustrier, queerte identiteter, videospill, medieaktivisme, musikkvideoer, seksualisering, kjendiser, sport, sexråd-bøker, pornografi og erotika, samt sosiale og mobile medier.