Produktbeskrivelse
Håndboken gir en autoritativ fremstilling av internasjonal feltarbeidsutdanning innen sosialt arbeid. Den gir en omfattende oversikt over fremskritt innen forskning relatert til feltutdanning i sosialt arbeid, gjennom dyptgående analyser og globale casestudier. Viktige temaer som boken tar for seg inkluderer kritiske problemstillinger knyttet til undervisning i sosialt arbeid, utvikling av læreplaner, helsearbeid innen sosialt arbeid, stimulert læring, retningslinjer for feltutdanning, behov, utfordringer og løsninger i feltarbeidsutdanning, refleksivitetstrening, kreativitet og partnerskap, økt resilens, samt integrert og helhetlig utdanning for sosialarbeidere. Den vurderer også studenters erfaringer og etisk ansvar for instruktører innen feltarbeid. Boken dekker feltutdanning i sosialt arbeid på tvers av geografiske regioner, inkludert Asia og Stillehavet, Nord- og Sør-Amerika, Australia og Oseania samt Europa. Den belyser viktige temaer og trender fra flere land, som USA, Canada, Australia, Kina, Hong Kong, Sverige, Aotearoa New Zealand, England, Ukraina, Spania, Estland og Italia.