Routledge Handbook of Gastronomic Tourism dykker ned i de raske forvandlingene som har påvirket de nært relaterte områdene gastronomi, turisme og samfunn. Boken undersøker hvordan disse endringene former nye former for destinasjonsbranding, kundetilfredshet og kjøpsbeslutninger. Dette redigerte verket gir en kritisk analyse av aktuelle debatter, samt reflekterer over moderne ideer, kontroverser og spørsmål knyttet til det raskt voksende nisjemarkedet innen gastronomisk turisme. Boken er delt inn i seks deler: Den første delen gir en innføring i gastronomisk turisme; den andre delen ser på forholdene rundt atferden til gastronomiske turister; den tredje delen fremhever viktige bærekraftspørsmål; den fjerde delen avdekker hvordan digitale fremskritt har påvirket uttrykkene for gastronomisk turisme; den femte delen fokuserer på de moderne formene for gastronomisk turisme; og den sjette delen utforsker andre fremvoksende paradigmer innen gastronomisk turisme. Denne omfattende boken samler kunnskapen og ekspertisen til ledende forskere innen feltet.