The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication
Produktbeskrivelse
I dagens samfunn er museer en del av en mediatid som påvirker hverdagen vår, hvor data og teknologi er en integrert del av opplevelsen. Museene er ikke bare observerende aktører; de er i seg selv mediatiserte institusjoner som skaper et unikt mediesentrert miljø, der kommunikative medier spiller en sentral rolle i organiseringen av museet og i opplevelsen besøkende får. "The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication" undersøker betydningen av mediert kommunikasjon som en nøkkelkomponent for museumsvitenskap og som en følsom tilnærming til praksis i medierelaterte museumsarbeid. Med bidrag fra eksperter fra hele verden, gir denne håndboken en nyansert og presis forståelse av medier, mediekonsepter og medieterminologi. Den presenterer nye perspektiver for skriving om museummedier og gir stemme til nye emnejusteringer. Samlet sett bryter denne bokverket ny grunn ved å omformulere mediert museums kommunikasjon som en ressurs for en inkluderende forståelse av dagens museum.