The Routledge Handbook to Sociology of Music Education
Produktbeskrivelse
Routledge-håndboken om sosiologi og musikkutdanning tilbyr en grundig og autoritativ gjennomgang av den nyeste forskningen innen dette spennende fagområdet. Den innledende delen gir leseren en oversikt over feltet og fremhever nylige utviklinger, samt samler viktige begreper og forskningsmetoder som vil bli utforsket. Kapitlene i håndboken er skrevet av anerkjente eksperter med lang erfaring innen sine spesialområder, som belyser sentrale problemstillinger i musikkutdanningens sosiologi. Dette fagområdet, som har hatt sine separate opprinnelser i USA, Europa og Storbritannia midt på 1900-tallet, har opplevd en rask og global utvikling, noe som gjør at denne håndboken kan betraktes som et viktig skritt i feltets utvikling. Håndboken fokuserer på anvendelsen av sosiologiske teorier og begreper på spørsmål som globalisering, innvandring, postkolonialisme, intergenerasjonell musikkpraksis, sosialisering, inkludering og ekskludering, hegemoni, symbolsk vold og populærkultur, og gir dermed en omfattende kontekst for den videre diskusjonen i musikkutdanningens sosiologi.