The Routledge International Handbook of Student-Centered Learning and Teaching in Higher Education
Produktbeskrivelse
Bevegelsen fra lærersentrert til studentsentrert læring og undervisning (SCLT) innen høyere utdanning har økt betydelig de siste tiårene. Til tross for at konseptet er utbredt i litteraturen og i policy-dokumenter, er SCLT fortsatt dårlig definert, underforsket, og ofte misforstått. Mot denne bakgrunnen presenterer 'The Routledge International Handbook of Student-Centered Learning and Teaching in Higher Education' en original, omfattende og oppdatert oversikt over de grunnleggende aspektene ved SCLT, samt en grundig diskusjon av dens anvendelse i policy og praksis. Boken samler 71 forskere fra ulike deler av verden og gir dermed en dypere innsikt i kjerneelementene av SCLT. Den fremhever også gode praksiseksempler som demonstrerer hvordan undervisningsekspertise kan påvirke kvaliteten på læring og undervisning i klasserommet, samt i det institusjonelle miljøet. Videre analyseres utfordringer, nye retninger og muligheter innen dette feltet, og leserne oppfordres til å skjønne den komplekse dynamikken som finnes i studenterfaringen og undervisningspraksisen.