I 'The Sexual Politics of Time' utforsker Susannah Radstone et mangfold av tekster, inkludert Marilyn Frenchs 'The Women's Room', Philip Roths 'Patrimony', samt skrifter fra Walter Benjamin og Fredric Jameson. Radstone tar også for seg filmer som 'Cinema Paradiso'. Hun stiller spørsmålet om hvordan tid har vært en sentral del av postmodernistisk teori, men påpeker at disse teoriene ofte har oversett tidens forhold til seksuell forskjell. Boken argumenterer for at den moderne vestlige verden har opplevd en overgang fra bekjennelsens tidsalder til minnets tidsalder. Gjennom en rekke kapitler som omhandler bekjennelse, nostalgi, filmer som fokuserer på 'barndommens minner' og memoarer, kompliserer Radstone denne påstanden. Som hun utvikler sine argumenter basert på psykoanalytisk teori, foreslår hun at en dypere forståelse av tid og seksuell forskjell ikke bare reiser spørsmål om analysen og karakteriseringen av tekster, men også hvordan kulturelle epoker kan kartlegges gjennom tid. 'The Sexual Politics of Time' vil være av interesse for studenter og forskere som studerer tid, minne, og relaterte temaer.