Boken "The Silver Economy" utforsker hvordan definisjonen av "eldre" har endret seg betydelig over tid, spesielt som følge av demografiske endringer. Med en aldrende befolkning har spørsmålet om seniorers rolle og behov blitt stadig mer aktuelt. Profilen til seniorer i det 21. århundre er dramatisk forskjellig fra hvordan man oppfattet eldre i andre halvdelen av det 20. århundre, og tidligere epoker. Denne økende gruppen av forbrukere skaper et betydelig behov for produkter og opplevelser som er tilpasset deres unike ønsker og krav. Den såkalte Silver Economy refererer til systemet av varer og tjenester som er utviklet for å utnytte den kjøpekraften denne demografiske gruppen representerer, og for å imøtekomme deres behov innenfor områder som bolig, helse, turisme, kultur, informasjon og kommunikasjon. Boken gir en grundig gjennomgang av hvordan befolkningen over 50 år utvikler seg innen EU, samt en flerfoldig analyse av de økonomiske, sosiale, medisinske og familiære mulighetene for denne gruppen.