TAYLOR & FRANCIS LTD

The Social Psychology of Humor

The Social Psychology of Humor

Produktbeskrivelse

Denne viktige boken gir en grundig analyse av humor fra et sosialpsykologisk perspektiv, og tar opp spørsmål knyttet til bruken av humor og dens effekter i hverdagen. Den undersøker humorens sosiale psykologi på mikronivå, med fokus på fenomener som holdninger, overtalelse og sosial persepsjon. Videre utforsker den bruken av humor og dens virkninger på makronivå, særlig relatert til konformitet, gruppeprosesser, miljøskaping og mellomgruppedialoger. Humor er i sin essens en sosial opplevelse som deles mellom mennesker, og spiller en avgjørende rolle i nesten alle former for mellomforhold. I denne tilgjengelige boken gjennomgår Strick og Ford gjeldende forskning og nye teoretiske fremskritt for å identifisere presserende spørsmål som står åpne, samt foreslå nye retninger for fremtidig forskning innen sosialpsykologien av humor. Boken dekker fascinerende emner som humor i reklame, politisk satire, og betydningen av å ha sans for humor i opprettholdelse av romantiske forhold. Den undersøker også hvordan rasistisk eller sexit humor kan påvirke sosiale interaksjoner.

Prishistorikk

Lavest
1915 KR
Høyest
2034 KR
Gjennomsnitt
1997 KR
Median
2006 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn The Social Psychology of Humor
GTIN/EAN/ISBN 9780367487195
Kategorier Bøker