Boken "The Strategy and Tactics of Pricing" er en av de mest anerkjente og innflytelsesrike lærebøkene innen strategisk prissetting, og den brukes av både praktikere og studenter over hele verden som en sentral veiledning for verdi-basert prising. Forfatterne forklarer hvordan man kan balansere evnen til å skape og utvinne verdi fra markedene ved å håndtere prissettingsbeslutninger på en mer strategisk og lønnsom måte. I stedet for å fokusere på kostnadsdekningsmetoder eller salgsmål, vil leserne lære å ta mer strategiske valg som aktivt påvirker kundenes oppfatning av verdi, håndterer interne kostnader og lønnsomt endrer etterspørsel. Denne utgaven inkluderer nye diskusjoner om hvordan man kan utnytte konsepter fra atferdsøkonomi, samt en forbedret 'verdi-kaskade' som hjelper til med å organisere temaene som dekkes i boka. Leserne vil også dra nytte av: * Større revisjoner av mer enn en tredjedel av kapitlene, inkludert en utvidet diskusjon om rollen til kunstig intelligens og maskinlæring verktøy for analyse som kan bistå i prissetting.