Denne spennende boken utforsker hvordan religiøs mening skapes og uttrykkes i dagens digitale medielandskap. Med bruk av det romlige metaforen ’tredje rom’ visualiseres bevegelsen av hverdagsreligion, og vi undersøker de dynamiske måtene moderne individer forestiller seg, produserer og navigerer nye religiøse og åndelige steder. Boken består av syv originale essays som gir en grundig diskusjon av de komplekse sammenhengene mellom digital teknologi og religion. Den demonstrerer hvordan de tredjesteder av religion er unike nettopp på grunn av deres mellomposisjon. Disse rommene eksisterer i skjæringspunktet mellom det private og det offentlige, mellom institusjon og individ, mellom autoritet og individuell autonomi, mellom store mediediskurser og individuell 'pro-sumering', samt mellom lokale og translokale fenomener. Gjennom dyptgående analyser av hvordan muslimske, katolske og neo-pagan identiteter utvikles og dyrkes på nettet, reflekterer casestudiene over de kreative resultatene som oppstår i denne tilstanden av mellomrom og fremveksten av nye, alternative praksiser.