Boken "Theories of Workplace Learning in Changing Times" er en utvidelse og betydelig oppdatering av den svært vellykkede "Theories of Learning for the Workplace", som først ble utgitt i 2011. I denne nye utgaven gis det fascinerende innblikk i noen av de mest betydningsfulle teoriene om læring og hvordan disse kan anvendes i praksis innen organisasjons- eller arbeidsplasslæring. Hvert kapittel er skrevet i samarbeid mellom en akademisk forsker og en ekspert fra næringslivet, noe som gir en kombinasjon av praktiske casestudier og en grundig analyse av teorier og modeller for læring. Bokens innhold inkluderer bidrag fra sentrale figurer innen utdannelse, psykologi og kognitiv vitenskap, og gir et omfattende spekter av konseptuelle perspektiver på læringsteori. Dette gir en verdifull kilde til nye innsikter, som kan støtte innovative forskningsretninger og endringer innen læring, trening og undervisning i de kommende årene etter Covid-19. Boken gir en oversikt over teorier fra blant andre Argyris, Decuyper, Dochy & Segers, Engeström, Ericsson, Kolb, Lave & Wenger, Mezirow, Raes & Boon, Schön, Senge, og Van den Bossche.