Thinking Ecologically in Educational Policy and Research
Produktbeskrivelse
Boken "Thinking Ecologically in Educational Policy and Research" setter søkelys på utdanningsøkosystemer, og tar sikte på å avdekke den komplekse naturen av utdanningsopplevelser. Forfatterne argumenterer for behovet for en koordinert sett av politikk- og praksisløsninger for å håndtere de sammenflettede problemene som påvirker skolers og elevers resultater. Utdanningspolitikk og politikk har i stor grad vært dominert av initiativer for å forbedre skoler, som vanligvis plasserer utdanningsproblemer og løsninger innenfor skolenes rammer. Dette betyr ofte å overse de systemiske og strukturelle årsakene til disse problemene, som inkludering, fattigdom og historiske faktorer knyttet til økende ulikhet. Ytelsene unge oppnår i skolesammenheng, som mestring, oppmøte og fullføring av videregående utdanning, er ofte et resultat av disse systemiske og miljømessige faktorene, i samspill med elevenes egne livserfaringer i lokalsamfunnene og skolene de tilhører. Denne innsiktsfulle boken gir leserne verdifulle eksempler på hvordan man kan forstå og analysere utdanningsutfordringer fra et økologisk perspektiv, samt presenterer bevis for mulighetene og utfordringene knyttet til å danne tverrsektorielle partnerskap for å finne mer effektive løsninger.