Boken "TikTok Cultures in the United States" utforsker TikToks rolle i den amerikanske populærkulturen, med fokus på appens stadig voksende utvalg av subkulturer. Med bidrag fra en rekke forskere fra ulike disipliner og bakgrunner, benytter dette verket TikTok (sub)kulturer som utgangspunkt for å undersøke appens innflytelse i dagens amerikanske populærkultur. Gjennom de omfattende og økende studiene av TikTok fra internasjonale forskere, presenterer kapitlene i denne boken rammer og modeller for å analysere TikTok i en særskilt amerikansk kontekst. Tematikken omfatter sentrale emner som kjønnsroller, seksualitet, feminisme, rase og etnisitet, samt velvære. Ved å etablere TikTok som et tverrfaglig felt, gir denne innsiktsfulle og aktuelle publikasjonen verdifulle perspektiver for studenter og forskere innenfor nye og digitale medier, sosiale medier, populærkultur, kommunikasjonsstudier, mediesosiologi, dans, kjønnsstudier og performancestudier.