Total Quality Management and Operational Excellence
Produktbeskrivelse
Begrepet 'kvalitet' i forretningsytelse har fått en epokegjørende utvikling siden den første utgaven av denne klassikeren ble utgitt i 1989. I dagens forretningslandskap finnes det et mangfold av rammeverk for ytelsesforbedring, inkludert lean-Six Sigma og den nyeste versjonen av ISO 9001, som ofte gir en forvirrende variasjon av metoder for å oppnå forretningsmessig eksepsjonalitet. Kvalitetsguru John Oaklands kjente TQM-modell, som på mange måter var en forløper til disse rammeverkene, har utviklet seg til å bli den ultimate helhetlige oversikten over strategier for ytelsesforbedring. Den reviderte modellen omdefinerer kvalitet ved å: * Akselerere endringer * Redusere kostnader * Beskytte omdømme. Den populære og praktiske skrivestilen uten fagspråk, sammen med ti støttende casestudier, binder modellen sømløst til sine reelle anvendelser. Dette gjør det enkelt å forstå hvordan man kan implementere det man har lært i praksis, og oppnå en bærekraftig konkurransefordel. Boken veileder leserne gjennom språket til TQM og operational excellence (OpEx) og gir en dypere forståelse av hvordan kvalitet kan inngå i enhver organisasjons strategi for suksess.