Den tredje utgaven av "Total Relationship Marketing" bekrefter bokens status som en klassiker innen temaene relasjonsmarkedsføring og CRM. Disse emnene har blitt anerkjent, men også gjenstand for debatt, og står for tiden overfor betydelige forandringer. Boken utgjør et viktig bidrag til internasjonal markedsføringsteori og gir en grundig analyse av relasjonelle tilnærminger til markedsføring, der de tre begrepene relasjoner, nettverk og interaksjon har en sentral plass. Denne utgaven representerer et dramatisk skifte i de grunnleggende prinsippene for markedsføring, hvor forfatterens forbedrede modell med tretti relasjoner, de såkalte 30Rs, står som en sofistikert utfordring til det tradisjonelle 4P-skjemaet. Tidligere utgaver ble hyllet som banebrytende tekster innen feltet, og kombinerte skarp analyse med en tilgjengelig og praktisk tilnærming til hvordan man kan implementere teorien. Denne tredje utgaven er den første boken om relasjonsmarkedsføring og CRM som integrerer den pågående utviklingen innen disse områdene.