Den grundig reviderte andre utgaven av "Total Sports Media" (tidligere kjent som "Total Sportscasting") tilbyr en omfattende guide til sports media innen TV, radio og digital kringkasting. Boken dekker alt fra praktiske ferdigheter til bransjesjargong, og leder leserne gjennom alle aspekter av sportscasting-prosessen. Dette inkluderer prestasjons- og produksjonsteknikker, produksjon av demo-reeler og skriving for sportsmedia. Kapitlene inkluderer intervjuer med suksessrike fagfolk innen sportsmedia, som gir leserne et innblikk i reelle arbeidsprosesser i bransjen, samt verdifull innsikt om hvordan man kan bygge en karriere i feltet og utvikle varige relasjoner med teammedlemmer. Blant nyhetene i denne utgaven finner vi en drøfting av endringene i bransjen som følge av Covid-19-pandemien, oppdaterte seksjoner om karriereveier og muligheter for profesjonell utvikling, samt et oppdatert kapittel om sosiale mediestrategier for sportscastere. Boken tar også for seg de spesielle utfordringene som kvinner og minoriteter står overfor i sportsmedia.