Boken *Tourism Management* er en av de mest anerkjente tekstene innen turistfaget og gir en grundig innføring i de grunnleggende prinsippene for turisme, ideell for studenter som tar grad, diplom eller enkeltemner med et globalt perspektiv. Denne nye utgaven fremhever de essensielle aspektene av turistledelse i et konsist, tilgjengelig og interaktivt format. Den er skrevet i en engasjerende stil som forutsetter ingen forkunnskaper om turisme, men som gradvis bygger opp leserens forståelse gjennom en omfattende global gjennomgang av prinsippene for turistledelse. Boken tar for seg utviklingen av turismen og fremtidige utfordringer som turistledere står overfor i denne raskt voksende sektoren av verdensøkonomien. Den 7. utgaven har blitt revidert og oppdatert med nye casestudier både i boken og online, hvor alle casestudier er oppdatert, samt med nye statistiske data for å illustrere trender og temaer. I tillegg er det inkludert flere diagrammer og grafer for å hjelpe leseren med å visualisere innholdet.