Transforming Learning Through Tangible Instruction
Produktbeskrivelse
Boken "Transforming Learning Through Tangible Instruction" tilbyr en banebrytende og studentfokusert tilnærming til pedagogikk innen høyere utdanning, hvor den integrerer embodied cognition i klasseromspraksis. Forskning på tvers av ulike disipliner viser tydelig at mennesker lærer gjennom kroppen så vel som gjennom hjernen. Likevel har det ikke tidligere vært en bok som gir evidensbasert veiledning for å implementere og forbedre denne praksisen i høyskoler og universiteter. Ved å samle funn fra kognitiv vitenskap, pedagogisk nevrovitenskap, læringsteorier og annet, presenterer denne boken en unik tilnærming som er både radikal og praktisk, effektiv og kostnadseffektiv. Den vil ha betydelige konsekvenser for lærere og administratører innen høyere utdanning som er involvert i undervisning og læring. De syv konsise kapitlene tar for seg hvordan fysiske gjenstander, praktisk erfaring, aktiv konstruksjon og andre elementer knyttet til kropp og miljø kan forbedre forståelse, hukommelse samt individuell og samarbeidende læring.