Transnational Curriculum Standards and Classroom Practices
Produktbeskrivelse
Boken "Transnational Curriculum Standards and Classroom Practices" utforsker dybden av hva det innebærer å være lærer i et miljø preget av politiske beslutninger som har høy prioritet. Mens politisk litteratur ofte fokuserer på effektivitet i undervisning, belyser utdanningsforskning betydningen av alternative perspektiver for å oppnå suksess i undervisning. Denne boken gir en kritisk vurdering av de betingelsene og dimensjonene som preger undervising, slik de fremstilles i dagens policy-diskurs. Boken setter skoleutdanning i sammenheng med større samfunnsspørsmål og tegner et bilde av hvordan internasjonale utdanningsreformer og nasjonale læreplansreformer får konsekvenser for undervisnings- og læringspraksiser. Basert på etfires års forskningsprosjekt finansiert av det svenske forskningsrådet, trekker kapitelene på internasjonal policy-diskurs og global forskning om utdanning, og bidrar til en dypere forståelse av forholdet mellom utdanningsreform og praksis i klasserommet.