Boken 'Trust and Brand Management' tar for seg sentrale temaer innen arv-basert corporate brand management og hvordan dette relaterer seg til eksterne faktorer og ytelse. For leserne er det flere fordeler med denne boken, blant annet en dypere forståelse av corporate brand management, merkearv og tilknyttede konsepter, samt teoretiske og praktiske fundamenter for merkevareledelse og merkearv. Videre inneholder boken empirisk støttede forskningsresultater som belyser forholdet mellom merkearv, praksiser knyttet til merkevareledelse og de forutsetningene og resultatene som følger med arv-basert corporate brand management. Boken er delt opp i to deler. Den første delen gir en oversikt over litteraturen samt teoretisk og praktisk bakgrunn knyttet til merkearv, dens forutsetninger og konsekvenser, tilnærminger til merkevareledelse og arv-basert corporate brand management. Den andre delen presenterer resultatene fra en empirisk studie gjennom strukturell likningsmodellering, som søker å avdekke relasjonene mellom merkearv, praksiser innen corporate brand management og de historiske forutsetningene.