Denne boken tar for seg den avgjørende rollen til tilbakemelding i å styrke elevenes motivasjon og læring. Gjennom en rekke innovative studier avdekker den hvordan elever oppfatter og bruker tilbakemelding, og gir praktiske strategier for lærere, samtidig som den bygger bro mellom forskningen på tilbakemelding og praksis i klasserommet. Boken presenterer seks enestående studier som gir unike innsikter i hvordan lærertilbakemelding påvirker elevers læring og prestasjoner, sett fra elevenes perspektiv. Kapitelene dykker inn i meningsfulle utforskninger av tilbakemeldingens sentrale rolle i utdanning, og tilbyr leserne dype innsikter i dens avgjørende betydning, de nyanserte måtene elever responderer på den, og de komplekse mekanismene som styrer dens innflytelse på elevprestasjoner og engasjement. Boken avdekker sentrale formidlere som vekstorienterte mål, tilbakemeldingsoppfatninger og skoleidentifikasjon, og kaster lys over hvordan disse faktorene former tilbakemeldingens innvirkning.