Før vi kan låse opp kreativiteten, må vi først forstå hva det innebærer. I boken 'Unpacking Creativity for Language Teaching' blir kreativitet utforsket fra ulike perspektiver, med fokus på relevansen den har for språkundervisning og -læring. Forfatteren Tin presenterer en sammenhengende diskusjon om kreativitet, der han tar i bruk en inkluderende og integrert, samtidig som han har fokus på kjerneelementene av emnet. Boken er delt inn i 12 kapitler som omhandler: * En kritisk gjennomgang av hvordan begrepet 'kreativitet' brukes, defineres og beskrives i ulike disipliner. * Ulike modeller og teorier om kreativitet, inkludert både produkt- og prosessorienterte synspunkter og deres relevans for språkundervisning. * Tre pilarer som kreativ språkpedagogikk bør bygge på. * Over 60 praktiske oppgaver som anvender teoretiske argument og prinsipper for kreativitet til språkundervisning og -læring. Boken, basert på forfatterens egen praksis og forskning på kreativitet de siste to tiårene, gir spennende nye ideer for både forskere og praktikere som er interessert i dette fagfeltet.