Using Young Adult Literature to Work through Wobble Moments in Teacher Education
Produktbeskrivelse
Denne boka presenterer en innovativ tilnærming til hvordan litterære responsgrupper kan integreres i lærerutdanningen for å hjelpe kommende lærere med å håndtere utfordrende øyeblikk i sin utdanningsreise. Med et unikt fokus på ungdomslitteratur, trekker teksten på førstehåndserfaringer fra lærerkandidater og bruker et bredt spekter av kjente bøker for å demonstrere hvordan narrativbasert undersøkelse og analyse av fiktive fremstillinger av undervisning og læring kan støtte refleksjonen rundt vanlige utfordringer. Boken viser hvordan litterære responsgrupper kan styrke deltakernes evne til å reflektere over sin praksis, bygge motstandskraft og utvikle en dypere forståelse av pedagogiske prinsipper gjennom å skape et delt dialogisk rom. Disse innblikkene bidrar til å forbedre lærerutdanningsprogrammer ved å styrke lærerkandidatenes forståelse av pedagogikk. Teksten vil være til nytte for forskere, doktorgradsstudenter og akademikere innen undervisning og læring.