Boken "Vectorworks for Entertainment Design" av Kevin Lee Allen gir en grundig innføring i bruken av Vectorworks innen underholdningsindustrien. Den dekker hele designprosessen fra utvikling av ideer til visualisering og videre utvikling for utførelse. Denne andre utgaven har blitt omfattende revidert og oppdatert, med de nyeste detaljene om Vectorworks-programvaren for scenografi, belysning, lyd og rigging, både i virkelighet og virtuelt. Boken tar for seg produksjonsprosessen fra idé til utvikling og dokumentasjon som er nødvendig for riktig utførelse. Den oppfordrer leserne til å skape sine egne prosesser og arbeidsflyter gjennom øvelser som bygger på kunnskapen fra hverandre. Den nye utgaven introduserer også Braceworks, SubDivision-modellering og skripting ved hjelp av Marionette-verktøyet, samt nye verktøy som Video Camera, Deform Tool, Camera Match, Schematic Views og Object Styles. Boken er fullt illustrert med trinnvise instruksjoner og inneholder inspirerende og ambisiøst arbeid fra Broadway, konserter, regional teater og danse.