Tilbakemelding er utvilsomt en av de mest avgjørende og kraftfulle faktorene innen undervisning og læring. Likevel står vi overfor en paradoks: Hvorfor er tilbakemelding så effektiv, samtidig som den kan være så variabel? Boken "Visible Learning: Feedback" søker å avdekke og løse dette paradokset. Gjennom en kombinasjon av forskningsmessig dyktighet, teori og omfattende undervisningserfaring, presenterer forfatterne prinsippene og den praktiske siden av tilbakemelding. Dette inkluderer temaer som variasjonen i tilbakemelding, betydningen av overfladiske, dybe og overføringskontekster, tilbakemelding fra elev til lærer, tilbakemelding mellom elever, samt kraften i tilbakemelding under og etter undervisning. Med en rekke casestudier, eksempler og engasjerende anekdoter, kaster forfatterne også lys over hva som skaper en effektiv tilbakemeldingskultur. De gir innsikt i de strukturer for undervisning og læring som gir det beste rammeverket for tilbakemeldinger. "Visible Learning: Feedback" forener to internasjonalt anerkjente pedagoger og kombinerer Hatties verdensberømte forskning med Clarke's omfattende erfaring.