What Really Works in Special and Inclusive Education
Produktbeskrivelse
Den tredje, fullt reviderte og oppdaterte utgaven av "What Really Works in Special and Inclusive Education" tilbyr lærere et rikt utvalg av evidensbaserte strategier som effektivt kan håndtere utfordringene innen inkluderende utdanning. Dette er en uunnværlig ressurs for den travle pedagogen, der hver av de tjue-ni strategiene som utforskes i boken, er støttet av solid forskningsgrunnlag fra ulike land. Hver strategi er bygget på en sterk teoretisk forankring og inkluderer klare retningslinjer for implementering, samt forsiktighetsråd der det er nødvendig. De viktigste funksjonene i denne utgaven inkluderer: en lettfattelig struktur delt inn i fire kategorier: atferdsstrategier, sosiale strategier, kognitive strategier og blandede strategier; åtte nye kapitler som fokuserer på aktuelle temaer som nevrovitenskap, sosial og emosjonell utdanning, visuell læring og kommunikasjon, samt overgangen fra skole til arbeidsliv; og oppdaterte kapitler som tar hensyn til den mest varierte og oppdaterte forskningen innen utdanning, psykologi, helse og teknologi.