Boken "Writing Centers at the Center of Change" undersøker hvordan elleve skrive sentere, internasjonalt, har tilpasset seg endringer ved sine institusjoner i løpet av et tiår der deres suksess har blitt en verdifull ressurs i kampen om midler på mange campuser. Denne samlingen bringer sammen perspektiver fra både USA og internasjonale miljøer, og presenterer løsninger for å tilpasse seg endringene innen skrive sentere, enten de er logistiske, pedagogiske eller til og med eksistensielle. Hver bidragsyter omtaler opprinnelsen til endringene, hvordan man bør respondere, og hvilke partnere som kan være viktige når endringen kommer enten innenfra en skole eller utenfra. Kapitlene dokumenterer nye programmer som dannes under skiftende omstendigheter, og gir forslag til hvordan man kan navigere gjennom profesjonelle eller pedagogiske endringer som kan underminere det grundige arbeidet til skrive-senterets fagfolk gjennom mer enn fire tiår. Bokens målgruppe inkluderer administratorer av skrive sentre og læringsfellesskap, universitetsbibliotekarer, dekaner og instituttledere tilknyttet skrive sentre.