Boken 'Writing for Visual Media' gir skribenter en dypere forståelse av den visuelle skrivingens natur som ligger til grunn for alle former for visuelle medier. Denne typen skriving er avgjørende for regissører, skuespillere og produsenter for å kunne formidle innhold til publikum. Friedmann tilbyr en grundig utforskning av dramatisk teori og hvordan underholdningsfortellinger fungerer, underbygget av konkrete eksempler og detaljert analyse av scener, manus, teknikker og plottlinjer. Denne nye utgaven har et skarpt blikk på det raskt utviklende medielandskapet og forklarer dette i konteksten av skriving og innholdsproduksjon. Friedmann belyser en rekke komplekse profesjonelle, kreative og kommersielle utfordringer som en skribent må forstå for å kunne fortelle engasjerende historier og konstruere effektive og profesjonelle manus. Den oppdaterte utgaven inkluderer: * Et nytt kapittel om historiefortelling * En ny vurdering av dramatisk teori og hvordan denne kan brukes i utforming av manus * Oppdatert omtale av mobile plattformer * Utvidet diskusjon om... (fortsettelse mangler).