Written Corrective Feedback in Second Language Acquisition and Writing
Produktbeskrivelse
Hvordan skal lærere i språk og skriving gi sine studenter skriftlig korrektiv tilbakemelding? Denne boken utforsker teori, forskning og praksis rundt det viktige og til tider kontroversielle temaet skriftlig korrektiv tilbakemelding, også kjent som 'feil-/grammatikkorreksjon', samt dens innvirkning på andrespråksoppkjøp og utvikling av skriving på andrespråk. Boken tilbyr en moderne og grundig behandling av et tema som er høyst relevant for både forskere og praktiserende, og den analyserer kritisk og syntetiserer flere paralleller og komplementære forskningsstrømmer — studier om feil/tilbakemelding (både muntlig og skriftlig) innen andrespråkslæring og undersøkelser om virkningen av feilretting i skriving/komposisjonskurs. Den tar også for seg praktiske anvendelser. Ved å trekke på både litteratur om andrespråkslæring og skriving/komposisjon, er dette volumet det første av sitt slag som bevisst knytter disse to separate, men viktige, forskningslinjene sammen.