Boken "Young Working-Class Men in Transition" utforsker overgangen til voksenliv blant britiske unge menn fra arbeiderklassen ved å kombinere konsepter fra både ungdomssosiologi og maskulinitetsteori, med utgangspunkt i Bourdieus sosialt teori. Gjennom data fra biografiske intervjuer og etnografiske observasjoner av menns aktiviteter på sosiale medier, gir denne publikasjonen nye innsikter ved å følge young arbeiderklasse menn over en syvårsperiode. I motsetning til utbredte populærdiskurser som ofte plasserer unge menn fra arbeiderklassen i en 'krise' eller bilder dem i lys av negative former for tradisjonell maskulinitet, dokumenterer boken subtile, men positive endringer i hvordan maskulinitet utøves blant denne generasjonen. Med et fokus på en mye bredere forståelse av emosjonalitet enn det som tidligere har blitt avdekket i slike studier, viser forskning at unge menn er aktive i skolesystemet, åpne for det som ofte omtales som 'kvinnelige' yrker i tjenestesektoren, og engasjerte i forhold som preges av relativ likestilling.