Den reviderte og oppdaterte utgaven av 'Differentiation for Gifted Learners' gir lærere verktøyene de trenger for å sikre at alle avanserte og begavede elever får muligheten til å nå sitt fulle potensial. I takt med at stadig flere elever får tilbud om begavede tjenester, er det viktigere enn noen gang at differensiert undervisning ikke bare handler om å justere innholdsnivå, oppgavekompleksitet eller valg av produkter. Den må utfordre og støtte elevene på alle nivåer, både akademisk, sosialt og emosjonelt. Denne prisbelønte ressursen innen feltet for begavede elevers utdanning er oppdatert med en rekke viktige elementer, inkludert: en diskusjon om undervurderte elever - spesielt engelskspråklige elever, elever med autisme spektrum forstyrrelse (ASD) og økonomisk vanskeligstilte elever; oppdatert informasjon om læringsstandarder, MTSS og universell screening; nye retningslinjer for spesialiserte kurs; et fokus på akademisk spørsmålet, etikk og empati; en ny strategi for å øke dybde og kompleksitet i læreplanen; informasjon om læringsorienteringer; samt ny forskning. Denne boken er et essensielt verktøy for lærere som ønsker å fremme et stimulerende læringsmiljø for alle elever.