Culturally Sustaining Pedagogies er en uvurderlig samling som utfordrer tradisjonelle oppfatninger om utdanning i et stadig skiftende samfunn. Denne boken samler et intergenerasjonelt panel av anerkjente pedagoger og forskere som utforsker og videreutvikler konseptet av kulturelt bærekraftig pedagogikk (CSP). Forfatterne argumenterer for at utdanning skal fungere som et fristed for å bevare og fremme de kulturelle praksisene i fargede samfunn, snarere enn å forsøke å utrydde dem. Boken stiller grunnleggende spørsmål ved skolens samfunnsrolle og legger vekt på viktigheten av språklig, litterær og kulturell pluralisme i skolene, som en del av en positiv sosial transformasjon. Med teoretisk funderte eksempler viser forfatterne hvordan utdannere og forskere kan støtte og berike utdanningsopplevelser for svarte og urfolkselever, og oppfordrer til å se på unge mennesker som hele individer fremfor definerte av sine utfordringer. Dette verket er en essensiell lesning for akademikere, studenter og praktikere som søker dypere forståelse og eksempler på transformative læringsmiljøer.