Boken "DisCrit—Disability Studies and Critical Race Theory in Education" er en banebrytende samling som setter fokus på de mest presserende problemstillingene innen utdanning ved å kombinere perspektiver fra både funksjonshemmingsstudier og kritisk rase teori. Med bidrag fra anerkjente forskere undersøker dette verket historiske og moderne aspekter av prestasjons- og mulighetskløfter i utdanningssystemet, samt overrepresentasjonen av minoritetselever i spesialundervisning og skole-til-fengsel-rørledningen. Boken diskuterer også hvordan skoler reformeres, og hvordan disse reformene påvirker elever basert på rase, klasse og funksjonshemming, i tillegg til lovens og politikkens evne til å inkludere eller ekskludere. "DisCrit" oppfordrer leserne til å bli mer oppmerksomme på hvordan vi forholder oss til andre innen utdanningsmiljøer. Dette er en utmerket ressurs for praktikere som lærere og utdanningsledere, samt studenter på høyere nivå, og er sterkt anbefalt av fagmiljøet.