Equitable Literacy Instruction for Students in Poverty
Produktbeskrivelse
Boken 'Equitable Literacy Instruction for Students in Poverty' samler ekspertisen fra anerkjente forskere, praktikere og skoleledere som fokuserer på hvordan man kan støtte vellykket leseutvikling for studenter fra fattige kår. Dette er en uunnvikelig lesning for alle som er interessert i alfabetisering, rettferdighet og styrking av individer. Forskjeller i prestasjoner mellom studenter som lever i fattigdom og de som har flere ressurser, er et resultat av en mulighetskløft, snarere enn en kløft i studentenes evner. Walker-Dalhouse og Risko setter søkelys på ulikheter i leseferdighet, som ofte skyldes fargeblind praksis, mangel på positivt syn, lave forventninger eller kontekstuelt nøytrale tilnærminger. Gjennom å plassere leselæring i en helhetlig forståelse av leseutvikling, presenterer forfatterne et sett med undervisningsmetoder som best støtter elever fra fattige bakgrunner. Spesielt inkluderer boken vignetter fra barnehagen og opp til ungdomsskolen.