Oppdag hvordan krisen som ble utløst av en global pandemi førte til forbedringer i læring på tvers av utdanningssystemet, fra førskole til voksenopplæring. Mens man anerkjenner omfanget av tap og utfordringer som COVID-19 pandemien medførte i utdanningssektoren, fokuserer boken "Mending Education" på hvordan plutselige og uunngåelige endringer i undervisning og læring skapte såkalte 'Pandemic Positives', som kan fanges opp og utvides. Den første delen av boken tar for seg hvordan disse positive endringene oppstod, med spesiell vekt på lærernes håp og kreativitet. Den andre delen utforsker de positive endringene som oppsto i tre ulike situasjoner: når skolene var st stengt, når læringen ble digital, og når skolene gjenåpnet. Den tredje delen gir strategier for å replikere disse positive endringene, slik at de kan bli betydelige drivkrefter for endring innen utdanning. "Mending Education" er forankret i teorier om traumer og mental velvære, og inneholder erfaringshistorier og stemmer fra lærere som har vært i frontlinjen. Boken inkluderer også kunstverk laget av medforfatterne og deler både deres profesjonelle og personlige opplevelser.