"Studio Thinking from the Start" gir K-8 lærere verktøyene de trenger for å tenke som kunstnere! Boken presenterer en viktig ressurs som er tilpasset både nybegynnere og mer erfarne lærere, som nyter godt av et friskt perspektiv på undervisning av yngre elever. Denne boken er spesielt designet for lærere på tvers av ulike disipliner, uavhengig av erfaring, og vil være en uvurderlig ressurs for alle som jobber med barn. I denne oppdaterte utgaven av "Studio Thinking" utforskes hvordan de åtte Studio Habits of Mind og de fire Studio Structures kan implementeres effektivt i undervisning av yngre elever, uavhengig av deres sosioøkonomiske bakgrunn eller skolemiljø. Boken inkluderer enkle, men innsiktsfulle definisjoner av hver vane, samt eksempler fra klasserommet og referanser til samtidige visuelle kunstnere. Boken inkluderer også fargerike mini-plakater som lærere kan henge opp i klasserommene for å visualisere hver av de åtte Studio vanene, noe som gjør det lettere for alle studenter å utvikle en kunstnerisk tenkemåte. "Studio Thinking from the Start" er mer enn bare en bok; det er en guide til å fremme kreativitet og innovasjon blant unge sinn.