I sitt nyeste verk utforsker Seymour Sarason, med sin velkjente observasjonsevne, undervisning som en kunstform. På en forfriskende måte retter Dr. Sarason søkelyset mot den ofte oversette rollen lærere har i å engasjere sitt publikum—deres elever. Han argumenterer for at lærere kan bedre engasjere elevene hvis de er forberedt på kunsten å gjøre det. Sarason ser på lærere som aktører og bruker dermed tradisjonene fra scenekunst for å inspirere til måter å styrke forbindelsene mellom lærere og elever på. Han tydeliggjør hvordan øvingsprosessene aktører gjennomgår, samt den veiledningen de mottar, også ville være til stor nytte for utdanningspersonell. Sarason er klar over at implementeringen av hans ideer vil kreve en dyp omlegging av lærerutdanningen, og han påpeker hvorfor dette er avgjørende for utdanningens kvalitet. Som alltid er Sarasons skriving preget av innsikt fra 45 års erfaring som lærer og en livslang dedikasjon til utdanningsspørsmål. Boken hans er uunnværlig for lærere og alle som ønsker å forbedre læringsopplevelsen.