I boken "Teachers vs Tech?" tar Daisy Christodoulou for seg det komplekse forholdet mellom teknologi og utdanning. Selv om edtech byr på betydelig potensial for både lærere og elever, reiser hun spørsmålet om hvorfor denne teknologien ikke har hatt den transformative innvirkningen på utdanning som lenge har vært lovet. Christodoulou analyserer begge sider av debatten om utdannelsesteknologi, og kritiserer tapte muligheter relatert til læring, samtidig som hun belyser områder der teknologien har vært vellykket. Forankret i forskning og skrevet fra en utdannelsespersektiv, undersøker boken et bredt spekter av emner, inkludert læringsvitenskap, vurdering, personalisering og den vedvarende betydningen av å undervise fakta. Gjennom internasjonale eksempler fra både etablerte digitale undervisningsprogrammer og nye oppstartsselskaper vurderer hun hva som har fungert godt og hva som har sviktet. Med utgangspunkt i sin egne erfaringer fra klasserommet og arbeidet innen utdanningssektoren, skisserer hun en positiv visjon for fremtiden. En fremtid hvor teknologi utvikles i samarbeid med læreres ekspertise, med målet om å forbedre utdanningskvaliteten.