Teaching English in Norwegian classrooms av Lisbeth M. Brevik, Ulrikke Rindal
Produktbeskrivelse
Denne boken gir et dyptgående innblikk i hvordan engelskfaget undervises på ungdomstrinnet og i videregående skole, inkludert innføringsklasser og yrkesfaglige klasser. Gjennom ny forskning deler forfatterne innsikt i lærernes metoder i engelskundervisningen, elevenes oppfatninger av faget, og hvilke faktorer som motiverer dem til å lære. Boken fremhever kjennetegnene på kvalitetsundervisning relatert til språklæring, effektiv kommunikasjon, og interaksjoner med engelskspråklige tekster. Den utforsker også elevenes bruk av engelsk både i skolesammenheng og i hverdagen, og hvordan dette påvirker utviklingen av det moderne engelskfaget. Forfatterne baserer sine observasjoner på teori og forskningsfundamenterte eksempler, og de gir en fremstilling av de mest vanlige undervisningsmetodene i engelsk i dag, samt hvordan skolen kan legge til rette for at alle elever får anledning til å styrke sine engelskkunnskaper i et samfunn der språkkunnskaper blir stadig viktigere. Dette gjør boken til en essensiell ressurs for lærere, lærerutdannere, lærerstudenter og alle som er involvert i utviklingen av engelskfaget i utdanningssystemet.