Denne tankevekkende og tilgjengelige veiledningen går i dybden på undervisningsprosessen innen Alexander-teknikken, både for nybegynnere og mer erfarne utøvere. Gjennom å illustrere overgangen fra å lære Alexander-teknikken for egen del til det å undervise den, identifiserer Madden de ferdighetene som kreves for å oppnå fremragende undervisning i denne metoden. Boken dekker essensielle ferdigheter som observasjon, kommunikasjon og taktile ferdigheter, og gir spesielt fokus til gruppeundervisning, et område som ofte blir neglisjert i aktuell litteratur. I tillegg kombineres dette med diskusjoner om nyere forskning innen utdanning og nevrovitenskap, som gir leserne muligheten til å utvikle en virkelig informert og effektiv praksis. Med et variert utvalg av eksempler og historier, vil denne boken være en verdifull ressurs for alle som underviser i Alexander-teknikken, både aktive lærere og de som ønsker å bli det, samt utøvere av andre metoder som ønsker å utdype sin praksis.