Utdannelsesverdenen er fylt med uventede utfordringer, spesielt når akademikere blir bedt om å undervise i emner de ikke er godt kjent med. I boken "Teaching What You Don’t Know" tar forfatteren, Margaret Ruble, oss med inn i virkeligheten av høyere utdanning, hvor profesjonelle lærere ofte står overfor situasjoner der de må undervise i fagfelt som ikke er deres spesialområde. Om du tidligere har studert bakteriers evolusjon, men nå står foran et rom med to hundre nykommere og må dele kunnskap om primatenes sosiale liv, eller om du har undervist i Kant i to tiår, men må team-undervise et nytt kurs om "Etikk og Internett", kan denne boken være en livredder. Den gir praktiske og humoristiske råd for hvordan man kan håndtere de typiske utfordringene som oppstår. Hvordan forbereder du deg best mulig til et nytt kurs i et ukjent fag? Hvordan kan du opprettholde troverdighet, og hva gjør du når du møter spørsmål som du ikke har svar på? Ruble oppfordrer lærere til å se seg selv som livslange lærere, noe som er essensielt i en tid hvor studentene kan ha helt andre kulturelle bakgrunner og forventninger. Boken er en uvurderlig ressurs for alle akademikere som ønsker å navigere i ukjente farvann med selvtillit og kreativitet.