Vi kjenner alle viktigheten av vaner for å oppnå personlig produktivitet, suksess og lykke. Likevel er virkeligheten at vi sjelden jobber alene: for å nå våre mål avhenger vi av hvor effektivt vi samarbeider med andre, og teamene har sine egne vaner som kan fremme eller hemme suksess. I "Team Habits" deler produktivitets- og samarbeidsekspert Charlie Gilkey sine innsikter om hvordan man kan utvikle, implementere og opprettholde små, men kraftfulle vaner som resulterer i store gevinster for ethvert team. Uavhengig av stilling eller rolle, påvirker vi alle kollegene våre og kulturen vi skaper sammen. Hvordan vi organiserer møter, kommuniserer tilgjengelighet, setter grenser og strukturerer arbeidsdagen er alle teamvaner som kan skape en forskjell mellom samarbeid som føles som en kamp, og samarbeid som gir alle muligheten til å yte sitt beste. Boken starter med en Team Habits Quiz og inneholder praktiske tilnærminger til alt fra kommunikasjon til moral og til å skape en følelse av tilhørighet.