Boken 'Humanizing Data Strategy' kombinerer en iboende optimisme med en brutalt ærlig vurdering av vanlige feil i datastrategier og hva som kreves for å rette dem opp. Tiankai Feng tilbyr CxO-er, operativt personale, dataeksperter, forretningsbrukere, studenter og erfarne ledere en forfriskende tilnærming til å gjøre tilhengere til aktive endringsagenter for å utvikle en bærekraftig datastrategi. Mennesker er emosjonelle, irrasjonelle og impulsive, men de spiller også en avgjørende rolle i ethvert arbeid med datastrategi. Men hvorfor er den menneskelige siden av datastrategi så utfordrende? Tiankai avkoder de menneskelige aspektene ved datastrategi i et handlingsorientert rammeverk, der han kobler menneskelige behov til forretningsmål gjennom de Fem C-ene: Kompetanse, Samarbeid, Kommunikasjon, Kreativitet og Samvittighet. Tiankai Feng er en kreativ kraft innen datakunnskap. Siden han først dukket opp med sin raplåt 'Governors of Data' og musikalske parodier, har han gang på gang vist at han kan formidle sannheten om datastyring på en måte som er tilgjengelig for næringslivet.